مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابیدسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 15 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 106 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 65 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی

قیمت فایل فقط 25,000 تومان

خرید

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

آمیخته بازاریابی

       در دنیای رقابتی امروز، سازمان‌ها به منظور بقای خود نیاز به استفاده از فنون بازاریابی و نیز    تحقیقات تخصصی بازاریابی دارند. بررسی‌ها نشان داده است كه ناموفق بودن شرکت‌ها از ناتوانی آن‌ها در بهره گیری از فنون بازاریابی نشأت می‌گیرد. این شرکت‌ها تحولات بازار و تغییرات الگوی مصرف مشتریان را نادیده می‌گرفتند و به جای روی آوردن به بازاریابی پیشرفته، به فروش می‌پرداختند و كسب سود بیشتر    را بر رضایت مشتریان ترجیح می‌دادند. بازاریابی در عین حال یك جنگ است منتهی نه جنگ با اسلحه و یا تفنگ بلكه چنانكه آلبرت امری[1] در این رابطه می‌گوید: "بازاریابی یك جنگ متمدنانه است كه در اغلب این نبردها، شرکت‌ها و سازمان‌هایی موفق می‌شوند كه از كلمات، ایده‌ها و نظم فكری مطلوب‌تری استفاده می‌نمایند، به عبارت دیگر دارای مدیریت بازاریابی به روز و منسجمی باشند تا بتوانند در مبارزه با صحنه های رقابت گام بردارند (کنستانتین، 2012).

       در این رابطه كاتلر[2] اعتقاد دارد كه اكثر شرکت‌ها توجه زیادی به كاهش هزینه می‌کنند در حالی كه عدم صرف هزینه های بازاریابی، هزینه های بیشتری را ایجاد می‌کند (کاتلر، 1379). مدیریت بازاریابی یكی از بخش‌های مدیریت كلان سازمان است كه با نگرش سیستمی به اجزای سازمان، روابط بین آن‌ها، نحوه تأثیر گذاری بر یكدیگر و ارتباط داخلی آن‌ها به صورت یك نظام یكپارچه و جامع، عوامل مؤثر را مورد بررسی قرار داده و مورد تحلیل قرار می‌دهد. به عبارت ساده تر در این فرآیند با انجام " تحقیقات بازاریابی" مطالعه و بررسی دقیق بر روی عوامل درونی و بیرونی سازمان و محصول مورد مطالعه قرار می‌گیرد. همچنین با بررسی و تحلیل عوامل درون سازمانی و مرتبط با محصول، از جنبه های گوناگون مدیریتی، مالی، كیفی محصول و بازاریابی كه تأثیر گذار و تعیین كننده می‌باشند، تلاش می‌گردد تا مقایسه ای مناسب بین این عوامل صورت گرفته و بالطبع مناسب‌ترین استراتژی‌ها و راهكارهای عملی مورد بررسی قرار گرفته و در راستای پیشبرد اهداف سازمان پیشنهاد گردد.

       بازاریابی یعنی جستجو برای یافتن مناسب‌ترین بازار و بخش‌هایی كه سازمان می‌تواند در آنجا به صورت مفیدتر و مؤثرتر حضور یابد و پاسخگوی نیازها و خواسته‌های مردم باشد. به عبارت دیگر بازاریابی تلاش آگاهانه است برای تخصیص بهینه منابع و ایجاد نوعی تخصیص در بازار (روستا و همکاران، 1390).      بازاریابی عبارت است از فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته‌ها از طریق فرایند مبادله (كاتلر ، آرمسترانگ،1390). بازاریابی به مجموعه ای از فعالیت‌های بازرگانی گفته می‌شود كه جریان كالاها یا خدمات را از تولید تا مصرف كننده نهایی هدایت می‌کند.

       بازاریابی علم جوانی است كه سابقه پیدایش آن از قرن بیستم میلادی است (مهرانی ، حسینی کیا، 1391). یك بازاریاب بدون داشتن درك صحیح از اینكه مشتری چه كسی است؟ چرا، چه وقت، كجا و چگونه خرید كند؟ به خطا می‌رود و ویژگی‌هایی كه به واسطه آن گروهی از مشتریان ارزش را درك    می‌کنند ممكن است از نظر گروهی دیگر از مشتریان، اصلاً مهم نباشد (موریس، 2011). امروزه شرکت‌ها    در تلاشند تا با استعانت از دو عامل " رضایتمندی مشتری" و " فروش و سودآوری بیشتر" با تكیه بر تحقیقات بازار و درك نیازهای مشتری در دنیای مملو از رقابت كنونی به حیات خود ادامه دهند. در این   راستا یكی از راه‌های نائل آمدن به اهداف فوق بررسی و تجزیه و تحلیل مفهوم آمیخته بازاریابی در هر   كسب و كاری می‌باشد (علی میرزایی، 13 ش 91).

       عناصر آمیخته بازاریابی مجموعه های از متغیرهای بازاریابی قابل كنترل است كه شركت آن‌ها را   برای نیل به اهداف بازاریابی در بازار هدف و برای ایجاد واكنش مورد نیاز خود تركیب می‌کند. این تركیب شامل هر نوع اقدامی است كه شركت بتواند برای كالای خود و به منظور تحت تأثیر قرار دادن تقاضا، انجام دهد. معمولاً این عناصر را تحت عنوان (4p) می‌شناسند كه عبارتند از محصول[3]، قیمت[4]، توزیع[5] و ترفیع[6].

       مفهوم آمیخته بازاریابی برای اولین بار در دهه 1950 به وسیله نیل بوردن معرفی شد و به 4p    معروف گشت. آمیخته بازاریابی بر مدل‌ها و روش‌های سنتی مدیریت بازار مانند روش كاركردگرای پویای آلدرسون در كنار سایر روش‌های سیستمی و نیز تئوری پارامتر كه توسط دانشگاه كپنهاگ در اروپا توسعه یافت، غلبه كرد و روش‌های جدید مانند دیدگاه محصولی، دیدگاه وظیفه ای و دیدگاه جغرافیایی نیز با چنین سرنوشتی مواجه شدند. تنها تعداد كمی از این مدل‌ها توانسته‌اند بقای خود را در مقابل 4p حفظ کنند (گرانروس، 2009).    آمیخته بازار عبارت است از مجموعه ای از ابزارهای مداخله در بازار كه به صورت وابسته به هم عمل می‌کنند؛ به طوری كه تأثیر لازم یا مورد نظر را در بازار می‌گذارند (محب علی، 1391).

       آمیخته بازاریابی نمایان گر فعالیت‌های اساسی مدیران بازاریابی است. پس از انتخاب یك بازار   هدف، مدیران بازاریابی باید یك برنامه سیستماتیك برای فروش به مشتریان و ایجاد روابط بلندمدت تدوین كنند (دلوین، 2007). برنامه بازاریابی از تصمیماتی راجع به محصول، قیمت، ترفیع و توزیع تشكیل    می‌شود. این‌ها مهم‌ترین نوع بخش‌هایی هستند كه مدیران بازاریابی برای رسیدن به اهداف فروش و سودآوری، منابع شركت را به آن‌ها تخصیص می‌دهند (گلد اسمیت، 2009).

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابیدسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 15 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 106 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 65 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آمیخته بازاریابی

قیمت فایل فقط 25,000 تومان

خرید

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

آمیخته بازاریابی

       در دنیای رقابتی امروز، سازمان‌ها به منظور بقای خود نیاز به استفاده از فنون بازاریابی و نیز    تحقیقات تخصصی بازاریابی دارند. بررسی‌ها نشان داده است كه ناموفق بودن شرکت‌ها از ناتوانی آن‌ها در بهره گیری از فنون بازاریابی نشأت می‌گیرد. این شرکت‌ها تحولات بازار و تغییرات الگوی مصرف مشتریان را نادیده می‌گرفتند و به جای روی آوردن به بازاریابی پیشرفته، به فروش می‌پرداختند و كسب سود بیشتر    را بر رضایت مشتریان ترجیح می‌دادند. بازاریابی در عین حال یك جنگ است منتهی نه جنگ با اسلحه و یا تفنگ بلكه چنانكه آلبرت امری[1] در این رابطه می‌گوید: "بازاریابی یك جنگ متمدنانه است كه در اغلب این نبردها، شرکت‌ها و سازمان‌هایی موفق می‌شوند كه از كلمات، ایده‌ها و نظم فكری مطلوب‌تری استفاده می‌نمایند، به عبارت دیگر دارای مدیریت بازاریابی به روز و منسجمی باشند تا بتوانند در مبارزه با صحنه های رقابت گام بردارند (کنستانتین، 2012).

       در این رابطه كاتلر[2] اعتقاد دارد كه اكثر شرکت‌ها توجه زیادی به كاهش هزینه می‌کنند در حالی كه عدم صرف هزینه های بازاریابی، هزینه های بیشتری را ایجاد می‌کند (کاتلر، 1379). مدیریت بازاریابی یكی از بخش‌های مدیریت كلان سازمان است كه با نگرش سیستمی به اجزای سازمان، روابط بین آن‌ها، نحوه تأثیر گذاری بر یكدیگر و ارتباط داخلی آن‌ها به صورت یك نظام یكپارچه و جامع، عوامل مؤثر را مورد بررسی قرار داده و مورد تحلیل قرار می‌دهد. به عبارت ساده تر در این فرآیند با انجام " تحقیقات بازاریابی" مطالعه و بررسی دقیق بر روی عوامل درونی و بیرونی سازمان و محصول مورد مطالعه قرار می‌گیرد. همچنین با بررسی و تحلیل عوامل درون سازمانی و مرتبط با محصول، از جنبه های گوناگون مدیریتی، مالی، كیفی محصول و بازاریابی كه تأثیر گذار و تعیین كننده می‌باشند، تلاش می‌گردد تا مقایسه ای مناسب بین این عوامل صورت گرفته و بالطبع مناسب‌ترین استراتژی‌ها و راهكارهای عملی مورد بررسی قرار گرفته و در راستای پیشبرد اهداف سازمان پیشنهاد گردد.

       بازاریابی یعنی جستجو برای یافتن مناسب‌ترین بازار و بخش‌هایی كه سازمان می‌تواند در آنجا به صورت مفیدتر و مؤثرتر حضور یابد و پاسخگوی نیازها و خواسته‌های مردم باشد. به عبارت دیگر بازاریابی تلاش آگاهانه است برای تخصیص بهینه منابع و ایجاد نوعی تخصیص در بازار (روستا و همکاران، 1390).      بازاریابی عبارت است از فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته‌ها از طریق فرایند مبادله (كاتلر ، آرمسترانگ،1390). بازاریابی به مجموعه ای از فعالیت‌های بازرگانی گفته می‌شود كه جریان كالاها یا خدمات را از تولید تا مصرف كننده نهایی هدایت می‌کند.

       بازاریابی علم جوانی است كه سابقه پیدایش آن از قرن بیستم میلادی است (مهرانی ، حسینی کیا، 1391). یك بازاریاب بدون داشتن درك صحیح از اینكه مشتری چه كسی است؟ چرا، چه وقت، كجا و چگونه خرید كند؟ به خطا می‌رود و ویژگی‌هایی كه به واسطه آن گروهی از مشتریان ارزش را درك    می‌کنند ممكن است از نظر گروهی دیگر از مشتریان، اصلاً مهم نباشد (موریس، 2011). امروزه شرکت‌ها    در تلاشند تا با استعانت از دو عامل " رضایتمندی مشتری" و " فروش و سودآوری بیشتر" با تكیه بر تحقیقات بازار و درك نیازهای مشتری در دنیای مملو از رقابت كنونی به حیات خود ادامه دهند. در این   راستا یكی از راه‌های نائل آمدن به اهداف فوق بررسی و تجزیه و تحلیل مفهوم آمیخته بازاریابی در هر   كسب و كاری می‌باشد (علی میرزایی، 13 ش 91).

       عناصر آمیخته بازاریابی مجموعه های از متغیرهای بازاریابی قابل كنترل است كه شركت آن‌ها را   برای نیل به اهداف بازاریابی در بازار هدف و برای ایجاد واكنش مورد نیاز خود تركیب می‌کند. این تركیب شامل هر نوع اقدامی است كه شركت بتواند برای كالای خود و به منظور تحت تأثیر قرار دادن تقاضا، انجام دهد. معمولاً این عناصر را تحت عنوان (4p) می‌شناسند كه عبارتند از محصول[3]، قیمت[4]، توزیع[5] و ترفیع[6].

       مفهوم آمیخته بازاریابی برای اولین بار در دهه 1950 به وسیله نیل بوردن معرفی شد و به 4p    معروف گشت. آمیخته بازاریابی بر مدل‌ها و روش‌های سنتی مدیریت بازار مانند روش كاركردگرای پویای آلدرسون در كنار سایر روش‌های سیستمی و نیز تئوری پارامتر كه توسط دانشگاه كپنهاگ در اروپا توسعه یافت، غلبه كرد و روش‌های جدید مانند دیدگاه محصولی، دیدگاه وظیفه ای و دیدگاه جغرافیایی نیز با چنین سرنوشتی مواجه شدند. تنها تعداد كمی از این مدل‌ها توانسته‌اند بقای خود را در مقابل 4p حفظ کنند (گرانروس، 2009).    آمیخته بازار عبارت است از مجموعه ای از ابزارهای مداخله در بازار كه به صورت وابسته به هم عمل می‌کنند؛ به طوری كه تأثیر لازم یا مورد نظر را در بازار می‌گذارند (محب علی، 1391).

       آمیخته بازاریابی نمایان گر فعالیت‌های اساسی مدیران بازاریابی است. پس از انتخاب یك بازار   هدف، مدیران بازاریابی باید یك برنامه سیستماتیك برای فروش به مشتریان و ایجاد روابط بلندمدت تدوین كنند (دلوین، 2007). برنامه بازاریابی از تصمیماتی راجع به محصول، قیمت، ترفیع و توزیع تشكیل    می‌شود. این‌ها مهم‌ترین نوع بخش‌هایی هستند كه مدیران بازاریابی برای رسیدن به اهداف فروش و سودآوری، منابع شركت را به آن‌ها تخصیص می‌دهند (گلد اسمیت، 2009).


آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

www.ibazaryabi.com/آمیخته-بازاریابی-marketing-mix/

۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - مدل آمیخته بازاریابی که بسیاری آنرا با نام بازاریابی P4 می شناسند، ابزاری توانمند است که می تواند به بازار یابان در تعریف استراتژیهای ...

آمیخته بازاریابی - 4p بازاریابی - پایگاه اطلاع رسانی صنعت

www.myindustry.ir/sale-and-marketing/article/marketing-mix.html

آمیخته ی بازاریابی (4 P بازاریابی). مدل آمیخته بازاریابی که بسیاری آن را با نام 4 P بازاریابی می شناسند، ابزاری توانمند است که می تواند به بازاریابان در تعریف ...

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix) یا 4P چیست؟ - شبکه ...

modir.tv/marketing-mix-4p-7p-8p/

۱۱ تیر ۱۳۹۵ ه‍.ش. - آمیخته بازاریابی، آمیزه بازاریابی یا ترکیب عناصر بازاریابی به عنوان ترجمه Marketing Mix استفاده می شوند که ارتباط بین اجزای 4p می باشد.

آمیزه بازاریابی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/آمیزه_بازاریابی

آمیزه بازاریابی، آمیخته بازاریابی یا ترکیب عناصر بازاریابی واژه‌هایی هستند که برای ترجمه «مارکتینگ میکس» به کار رفته‌اند. منظور از آمیزه، آمیخته یا ترکیب ...

آمیخته بازاریابی - برترین ها

www.bartarinha.ir/fa/news/411787/آمیخته-بازاریابی

۹ آبان ۱۳۹۵ ه‍.ش. - طراحی و توسعه آمیخته بازار، که به آن ۴P گفته می شود، از وظایف اصلی مدیر بازاریابی و شامل 4 بخش محصول، قیمت، محل عرصه و ترویج است.

ابزار آمیخته بازاریابی ( ۴p بازاریابی) چیست؟ - عصر بانک

asrebank.ir/news/32856/ابزار-آمیخته-بازاریابی-(-۴p-بازاریابی)-چیست؟

۱۳ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ابزار آمیخته بازاریابی، ابزاری قدرتمند است که اغلب سازمان‌ها و شرکت‌ها از طریق آن استراتژی‌های محصول یا خدمت خود را تهیه و تدوین می‌کنند.

آمیخته بازاریابی

www.saeedvafaee.com/pages/view/pageid/19/lang/fa

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix ) ابزار اصلی بازاریابی که خلاصه فعالیت فروشنده است را در این موارد که اصطلاحا "4 Ps " نامیده می شود ، می توان گنجاند: 1- استراتژی ...

آمیخته بازاریابی (مک کارتی) 4P | وب سایت رسمی سلیم خلیلی

www.salimkhalili.com/آمیخته-بازاریابی-مک-کارتی-4p/

۱۸ دی ۱۳۹۱ ه‍.ش. - آمیخته بازاریابی (مک کارتی) ۴P. ابزار دیگر مدیران، که باید روی تسلط کامل را داشته باشند، ۴P مک کارتی است. جروم مک کارتی آمیخته بازاریابی یا ...

تعریف اجمالی آمیخته ی بازاریابی ( 4P و 7P بازاریابی )

www.kasbclinic.ir/.../47960-تعریف-اجمالی-آمیخته-ی-بازاریابی-4P-و-7P-بازاریابی.h...

۵ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آمیخته بازاریابی که بسیاری آن را با نام 4P بازاریابی می شناسند، ابزاری توانمند است که می تواند به بازاریابان در تعریف استراتژیهای بازاریابی ...

انواع آمیخته بازاریابی ( آمیزه بازاریابی ) 21P's of Marketing Mix

iranmct.com/news/آمیخته-آمیزه-بازاریابی-21ps-of-marketing-mix

۲۶ مهر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - انواع آمیخته بازاریابی انواع آمیزه بازاریابی 7p,4p,21p Marketing Mix است. آمیخته بازاریابی 4p بازاریابی 7p بازاریابی خدمات ترکیب عناصر ...

جستجوهای مربوط به آمیخته بازاریابی

آمیخته بازاریابی 7p

عناصر آمیخته بازاریابی

آمیخته بازاریابی 4c

آمیخته بازاریابی pdf

آمیخته بازاریابی 8p

آمیخته بازاریابی خدمات

مقاله آمیخته بازاریابی

آمیخته محصول