تبلیغات
بانک مقاله, تحقیق و پژوهش,دانلود مقاله - مطالب اسفند 1395

بانک مقاله, تحقیق و پژوهش,دانلود مقاله

بررسی خلاقیت در كودكان بررسی نیازها و خصوصیات كودكان 4 تا 6 ساله و طراحی مبلمان كار هنری برای آنان

بررسی خلاقیت در كودكان بررسی نیازها و خصوصیات كودكان 4 تا 6 ساله و طراحی مبلمان كار هنری برای آناندسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 2 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 42 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 65 

مقاله بررسی خلاقیت در كودكان بررسی نیازها و خصوصیات كودكان 4 تا 6 ساله و طراحی مبلمان كار هنری برای آنان در 65 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

مقاله بررسی خلاقیت در كودكان بررسی نیازها و خصوصیات كودكان 4 تا 6 ساله و طراحی مبلمان كار هنری برای آنان در 65 صفحه ورد قابل ویرایش


مقدمه:

اگر بزرگسالانی خلاق و با قوة تخیل می‌خواهیم باید از سال‌‌های اولیة زندگی آن‌ها برای این كار برنامه‌ریزی كنیم. ما كودكان را برای زندگی تربیت می‌كنیم و هر خصوصیتی را كه در این سن در آنان تشویق كنیم با آنان می‌ماند. اگر خلاقیت و قوة تخیل آنان را تشویق نكنیم كودكان به بزرگسالانی خلاق بدل نمی‌شوند.

كار و فعالیت هنری كودكان در ایجاد فرصت‌هایی بمنظور ابراز خلاقیت اهمیت حیاتی دارد.

در نظر گرفتن تنوع وسایل و امكانات دار اتاق كودك به دلیل استفادة طولانی مدت از اهمیت بسیاری برخوردار است. كودكان به نقاشی و حجم‌سازی بسیار علاقه مندند و دوست دارند وسایلی را كه در اختیار دارند رنگی كنند، مثل نقاشی كردن روی دیوارهای اتاقشان. گاهی این مسئله باعث ایجاد اضطراب و نگرانی در خانواده‌ها می‌شود: اما باید دقت كرد كه كودكان را از انجام این كار نهی نكنیم و فضای لازم را برای انجام این كار برای او فراهم كنیم.

تحقیقات نمایانگر آن است كه هوش و استعداد، خلق و خو و شخصیت، قدرت‌ها و مهارت‌ها در سال‌های اول زندگی شكل می‌گیرد. در مرحلة بعدی، رشد انسان بیشتر در جهت  كمی است تا كیفی. لذا هر قدر محیط زندگانی كودك غنی‌تر، سالم‌تر و آگاهانه‌تر باشد، هوش كودك بیشتر و رفتار او متعادل‌تر خواهد بود و در اینجا ضرورت استفاده از فضای كار و فعالیت مناسب كه كودك را به سمت و سویی مناسب سوق دهد، ضروری به نظر می‌رسد.

شناسایی مشكل:

كودكان ظروف خالی نیستند. آن‌ها عقاید و افكار و آرزوهای خود را برای آفریدن دارند. مسئولیت ما این است كه مهارتهای فعلی كودكان و درك آن‌ها را رشد دهیم و با ایجاد فرصت‌های تازه این مهارت‌ها را گسترده‌تر كنیم تا نگرش‌ها، مهارت‌ها و دانش ‌آن‌ها در زمینة تجارب گسترده و وسیع‌تر رشد كند.

برای كمك به كودكان در جهت نیل به خلاق‌ترین مرحلة ممكن برای آنها كافی نیست مهارتها را به آنها آموزش دهیم یا فرصت‌هایی برایشان به وجود آوریم تا استعدادهایشان را گسترش دهند. همچنین كافی نیست عادات خوب كاركردن را به آنها بیاموزیم. باید به آن‌ها كمك كنیم تا نقاطی را كه علایق و مهارتهایشان منطبق می‌گردند یعنی محل تقاطع خلاقیت خود را تشخیص دهند.

در این محل قلمرو مهارتهای كودك و مهارتهای تفكر خلاق وی بر روی علایق درونی وی منطبق می‌شوند. این تركیب پرقدرتی است زیرا جایی است كه كودك به احتمال بسیار زیاد خلاق خواهد بود.


كودكان به فضای كافی برای كار كردن و منابع در دسترس نیاز دارند تا بتوانند از تجاربی كه به آنان ارائه می‌شود بیشترین بهره را ببرند. فضای خانه به دلیل مأنوس بودن محیط آن برای كودك، در او احساس امنیت ایجاد می‌كند. از این رو در نظر گرفتن فضایی جهت انجام كارهای هنری، امكان رشد و پرورش خلاقیت و در عین حال ایجاد انگیزه و اشتیاق در كودك را فراهم می‌آورد.

كودكانی كه دارای فضاها و وسایل شخصی هستند، كودكان تواناتر و با اعتماد به نفس بیشتری خواهند شد. آنها یاد می‌گیرند كه وسیله مربوط به خودشان است و آنها هستند كه از آن استفاده می‌كنند، پس می‌آموزند چطور  با آن برخورد كنند و حتی چطور  در حفظ و نگهداری آن بكوشند.

مبلمان كارهنری فضایی مناسب در اختیار كودك قرار می‌دهد كه به راحتی به انجام فعالیت‌های خویش بپردازد. در اختیار قرار گرفتن این فضا شخصی برای كودك حس استقلال طلبی را در او پرورش داده و باعث  ایجاد نظم و ترتیب در امور شخصی او می‌شود.

در نتیجه طراحی مبلمان كار هنری باید به گونه‌ای باشد كه در عین رعایت اصول ارگونیكی، میل و رغبت به انجام فعالیت‌های هنری را نیز در كودك افزایش می‌دهد.

تعیین هدف:

جملة هدف: طراحی مبلمان كار هنری (نقاشی، حجم‌سازی و كاردستی) اتاق كودكان پیش دبستانی.

شرح مسئله:

بررسی نیازها و خصوصیات كودكان 4 تا 6 ساله و طراحی مبلمان كار هنری برای آنان

احتیاجات:

- استفادة شخصی كودك

- تشویق به رعایت نظم و ترتیب در امور

- ایجاد حس رضایت و راحتی

- پرورش خلاقیت

محدودیت‌ها:

- محدودیت فضای قرارگیری: یكی از محدودیت‌ها، محدودیت فضایی است. این محدودیت به علت شكل خانه‌های امروزی به وجود آمده است؛ خانه‌های كوچك با اتاق‌های كوچك.

- اقتصادی بودن: بیشتر خانواده‌ها تمایل دارند محصولی را كه برای فرزند خود خریداری می‌كنند بتوانند به مدت طولانی‌تری استفاده كنند و این به دلیل هزینة اولیه‌ای است كه متقبل می‌شوند.

ویژگی‌های مورد نیاز:

- تطبیق با ابعاد بدنی كودك

- امكان دسترسی كودك به قسمتهای مختلف مجموعه

- جلب توجه به سبب زیبایی و قابل قبول بودن طرح

- انصای حس مالكیت كودك

- تعدیل حس استقلال طلبی

تحلیل نیاز:

تسهیلات عامل بسیار مهم در پیشبرد برنامة كیفی كودكان است. باید محل كافی برای نگهداری كارهای هنری، ابزار و وسایل، كارهای ناتمام و ارائة نمونة موجود باشد.

قطعاً برای بهبود نقاشی كودكان به ابزارهای انگیزش، كمك و تجزیه‌زا نیازمندیم و مسئولیت فعال نمودن این تجربه‌ها در قسمتی به عهدة فضا و ابزار مناسب است.

امتیاز مكاشفه در محصول:

مبلمان كارهنری امكان مكاشفه و لذت در نقاشی و همچنین افزایش امكان تخیل را به كودكان می‌دهد. در عین حال مسئولیت فعال نمودن جنبة هنری كودك را تا حدودی بعه عهده می‌گیرد. چنان چه این فضا هدفمند طراحی شود كودك را به اندازه كافی درگیر می‌نماید و فرصتهای گوناگونی را برای كشف، آزمایش، انتخاب، سازماندهی و احساس در كودك ایجاد می‌كند.

بررسی مقدار نیاز به محصول:

انسان هیچ ‌گونه عملی را بدون احساس  نیاز به آن انجام نخواهد داد ولی در بعضی موارد برخی از نیازها باید در شخصی ایجاد شده و یا به صورت یك امتیاز ویژه به شخص اهداء گردد. باید گفت كه كودك با یك تكه كاغذ پاره یا دیوار خانه و یك مداد ساده نیاز نقاشی كردن خود را به هر نحو ممكن بیان می‌دارد و این نكته به نظر غیر قابل كتمان می‌آید ولی محصول می‌تواند با توجه به هدفی خلاقه – آموزشی نوعی نیاز در شخص  ایجاد كنند. كودك با این محصول ارتباط رفاهی و حسی برقرار می‌كند و محصول از جنبة تزئینی خود خارج شده و یكی از وسایل ضروری وی می‌گردد.

هدف ایجاد نیاز در محصول:

برای پرورش استعدادهای گوناگون كودك باید موقعیتهای فراهم آورد تا امكان خلق تفكرات و تمایلات عینی میسر گردد.

وقتی كودك امكان نقاشی كردن در حالت‌های مختلف و دسترسی به انواع ابزارهای مورد نیاز خود را دارد می‌تواند بیش از هر چیز از نقاشی و دیگر فعالیت‌های هنری خود لذت ببرد.

محصول می‌تواند ارزشی و احترام به كودك را تداعی نماید و لذت استفاده از محصول را در او ایجاد كند.

سلسله مراتب نیازهای كودك عبارتست از:

1- نیازهای جسمانی یا فیزیولوژیك:

نیازهای جسمانی كودك عبارت از غذا و خواب است.

2- نیازهای ایمنی:

حفظ كودك از عوامل محیطی مضر مانند بیماری، سرما و… جزء این نیاز محسوب می‌شود.

ادامه جدول رشد طراحی



                         كودكان:

چهار تا پنج سالگی


   qقادرند اشكال مختلفی بسازند و گاهی آن ها را با هم تركیب كنند. برای مثال خورشید بكشند.

       qاشكالی می كشند كه به نظر می رسد روی صفحه كاغذ در حال پروازند.

   qاشكالی می كشند كه جزئیات بیش تری دارد مثل، بازو، ران، دست، انگشتان، ابرو.

   qبرای نشان دادن بالاتر و پایین تر فضا را به اجزای كوچك تری تقسیم می كنند.

شش سالگی


       qبا خطوط زمین و آسمان می كشند.

   qبرای نشان دادن عمق اشكالی را كوچك تر می كشند تا دور بودن آن را نشان دهند.

   qدر طراحی خود جزئیات بیش تری را نشان می دهند. برای مثال، پنجره، در و دودكش بالای ساختمان.

   qدر طراحی ها جنبه روایتگری بیش تر می شود، برای مثال ممكن است یك طراحی در برگیرنده قسمت های مختلف یك داستان باشد.

رشد نقاشی

نقاشی به ما این امكان را می دهد كه در نور و رنگ كاوش كنیم. رنگ در همه ما تاثیر می گذارد و در زبانی كه به كار می بریم منعكس است. مثلاً می گوییم از خشم سیاه شده بود، یا از خجالت سرخ شدن. استفاده از رنگ به كودكان این امكان را می دهد كه بتوانند اطلاعاتی را كه می دهند از طریق نقاشی هایشان بزرگ جلوه دهند. در هنگام تولد كودكان می توانند روشن و تیره را از هم تمیز دهند و دركی از رنگ داشته باشند به خصوص رنگ های روشن مثل قرمز.

اولین تجربه های كودك با نقاشی با ویژگی های لمس كردنی و توانایی در فشردن و دستكاری رنگ غلیظ و كیفیت سیال بودن رنگ دقیق سر و كار دارد. این كاوش ها اهمیت بسیاری دارد چون در این دوران رنگ ها را می آموزند و روش های به كار بردن رنگ را درك می كنند. كودكان همین كه این مهارت ها را آموختند می توانند آن را برای مقاصد خود به كار برند. بعدها كودكان می فهمند كه می توانند با رنگ سطوح را بپوشانند، رنگ ها را مخلوط و همپوش كنند. ماتیوز معتقد است كه علاقه كودكان به لایه لایه كردن رنگ از تلاش های اولیه آنان در كشیدن طرح سه بعدی ناشی می شود (ماتیوز، 1994). همچنان كه مهارتهای فنی كودكان افزایش می یابد می توانند تكه های رنگ را كنار هم قرار دهند و جلوه های چند تكه ای ایجاد كنند. رنگ را در ضمن به صورت خطی برای طراحی به كار می برند. توانایی كار كردن با رنگ و طراحی دقیق به تدریج با هم همراه می شود و كودكان می توانند با استفاده از نقاشی تصاویری خلق كنند كه خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد.

علاقه به مخلوط كردن رنگ، از مراحل اولیه رشد در كودكان وجود دارد و كودكان نیاز دارند كه این مهارت ها را تمرین كنند. همچنان كه مهارت های مخلوط كردن  در آن ها افزایش می یابد باید این امكان را داشته باشند كه بر اساس آنچه می بینند رنگ های دلخواهشان را مخلوط كنند.

برنامه های نقاشی با كامپیوتر به تجربه های آنان می افزاید و برایشان مفید خواهد بود. كودكان به سرعت می آموزند كه زاویه نقاشی و سطح نقاشی با هم فرق می كند. صفحه ممكن است فقط بخشی از حركت نقاشی را نشان دهد. در ضمن به سرعت تشخیص می دهند كه اصلاً امكان ندارد كه رنگ مخلوط و سرازیر شود.
رشد نقاشی

                         كودكان:

تولد تا یك سالگی


   qبا استفاده از همه حس های خود جنس را كاوش می كنند. برای مثال، جنس غذا.

   qاز رنگ و روشنایی به خصوص رنگ های روشن و واضح مثال قرمز آگاهند.

یك تا دو سالگی


       q با استفاده از پا، دست ها و دهان جنس رنگ را كاوش می كنند.

       qبا استفاده از دست، پا و انگشتان رنگ را روی سطوح دستكاری می كنند.

       qاز رنگ در محیط خود آگاهند.

       qبا استفاده از رنگ عمداً خطوطی می كشند.

دو تا سه سالگی


       qبا استفاده از رنگ خطوط جداگانه می كشند.

       qرنگ اشیاء را می پرسند و بعضی از رنگ ها را می شناسند.

       qمی تواند رنگ ها را طبقه بندی و جفت و جور كند.

سه تا چهار سالگی


       q رنگ های اصلی را می شناسند.

       qبه مخلوط كردن رنگ ها علاقه مندند.

       qقلم موها و سطوح مختلف را می آزمایند و از این كار لذت می برند.

       qبا استفاده از قلم مو تكه های جداگانه و همپوش رنگ را به كار می برند.

       qمی توانند سایه های رنگ را با هم محور كنند.

چهار تا پنج سالگی


       q می توانند رنگ های فرعی را نام ببرند.

   qمی توانند رنگ ها را با هم تركیب كنند و می دانند كه اضافه كردن رنگ سفید باعث روشن شدن رنگ و رنگ سیاه باعث تیره شدن رنگ می شود.

                         كودكان:

چهار تا پنج سالگی


       qبا استفاده از رنگ، اشكال و طرح های نماید می كشند.

   qمقاصد و پیشنهادهای خود را در مورد نتیجه كار نقاشی خود توضیح می دهند.

   qرنگ های به كار رفته در نقاشی را با رنگ های واقعی اشیاء جفت و جور می كنند.

شش سالگی


       q در نقاشی هایشان جزئیات ظریف دیده می شود.

       qمی توانند رنگ های مختلف را به دقت به كار برند.

       qبه دقت جاهای كوچكی را رنگ می كنند.

       qرنگ ها را به دقت در كنار هم قرار می دهند.

مشخصات نقاشی خوب برای كودكان:

1- كودك باید از نقاشی خود لذت ببرد.

2- كودك باید تنوع روزمره را در نقاشی خود حس كند.

3- كودك باید به ابزار كار خود مسلط باشد.

4- در اختیار گذاشتن مدل نقاشی اكیداً ممنوع است. در محصول مورد نظر نباید طرح ها و نقوش محصول، مدل برای كپی كردن محسوب شود.

5- كودك تواند به طور مستقل كار كند.

6- وسایل مختلف و متفاوت در اختیار كودك باشد.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق بررسی خلاقیت در كودكان بررسی نیازها و خصوصیات كودكان 4 تا 6 ساله و طراحی مبلمان كار هنری برای آنان , پژوهش بررسی خلاقیت در كودكان بررسی نیازها و خصوصیات كودكان 4 تا 6 ساله و طراحی مبلمان كار هنری برای آنان  ,مقاله بررسی خلاقیت در كودكان بررسی نیازها و خصوصیات كودكان 4 تا 6 ساله و طراحی مبلمان كار هنری برای آنان , تحقیق بررسی خلاقیت در كودکان

   


معماری گنبد سلطانیه در گذرگاه هنر

پنجشنبه 5 اسفند 1395 نویسنده: قطره قطره | نوع مطلب :مقالات هنر ،

معماری گنبد سلطانیه در گذرگاه هنر

معماری گنبد سلطانیه در گذرگاه هنردسته: معماری 
بازدید: 3 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 10031 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 133 

مقاله کامل معماری گنبد سلطانیه در گذرگاه هنر در 133 صفحه word قابل ویرایش با فرمت docx

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

مقاله کامل معماری گنبد سلطانیه در گذرگاه هنر در 133 صفحه  word  قابل ویرایش با فرمت  docx

مقدمه : 

مزار سلطان محمد خدابنده ( 17- 1204 میلادی ) در سلطانیه , بنایی با گنبد عظیم و محوطه ای كوچك برای مزار . این بنا دارای پوشش دو لایه است ولی خاصیت عینی گنبد آن طور است كه ارتفاع گنبد خیلی كمتر از آنچه كه هست به نظر می رسد .

ساختمان اصلی به صورت هشت گوش بوده در زاویه ها مناره برج مانند زیبائی بنا شده است . د رمورد ساختمانهای متفرقه این دوره می توان از نوشته های جهانگردانی چون ماركوپولو یلهم و روبروك و ابن بطوطه كمك گرفت .

   در نوشته این جهانگردان بناهائی با عظمت و افسانه وار وصف شده است كه هنرمندان غرب توانسته اند با تجسم آن زیباترین آثار نقاشی و ادبی را بیافرینند .

( هنر اسلامی نوشته كارل , جی . دوری ترجمه رضا بصیری ص . 172 . )

  مقبره اولجاتیو در سالطانیه متعلق به 705-713 هجری قمری را می توان نمونه كاملی از ساختمان با گنبد تركیم دانست. این بنا فقط در مدت 9 سال ساخته شده و دارای میفیت و خصوصیات تحسین آمیزی است . این بنا از یك هشت وجهی كه قطر داخلی آن قریب 26 متر و فاصله دو وجه خارجی 42متر تكیل شده است. بر روی این هشت وجهی در بالا ,گنبدی به شكل چمانه بر روی مقطع دایره ای شكل كه قطر آن تقریبا همان 26 متر است قرار گرفته , نوك گنبد تا كف زمین 50 متر ارتفاع دارد این گنبد بر روی ساقه ای مرتفع با ابهت خاص برافراشته شده است .

فهرست:

مقدمه 

تفضیل بنای گنبد عظیم سلطانیه

« نكاتی چند در مورد سلطانیه     »

اوضاع جغرافیائی شهر سلطانیه     

الف )‌موقعیت

ب )‌فعالیتهای اقتصادی

ه ) مطالعات جمعیتی

« بررسی سلطانیه در متون تاریخی و سفرنامه     »

نفایس الفنون فی عرایس العیون

تاریخ گزیده

سفرنامه فریزر

تاریخ مغول

خلاصه ای درباره حفاری در گنبد سلطانیه

تراشه های بعدی عبارتند از

شناسایی كفها در گنبد سلطانیه 

 سقاخانه

پیشینه تاریخ منطقه سلطانیه

وجه تسمیه سلطانیه

ارگ سلطنتی سلطانیه 

دارالضیافه 

گنبدسلطانیه

عملكرد و فلسفه وجودی گنبد سلطانیه

جالبترین پدیده اینكه

توصیف های عمومی بنا

مختصات معماری گنبد سلطانیه 

اشاره مختصری به فضاهای جانبی

ورودی گنبد سلطانیه

جرزهای هشتگانه

فضای گنبدخانه

تربت خانه

سردابه  

مناره  

گنبد  

     ارتباطات در گنبد سلطانیه

تزئینات در گنبد سلطانیه

اجرای تزئینات با آجرهای قالبی  

تزئینات  آجری  با تلفیق كاشی

تزئینات گچی

الف) تزئینات گچی حكاكی

ب) تزئینات گچی نقاری

ج) تزئنات گچی الحاقی

د)تزئینات گچی وصله ای

هـ) تزئینات گچی استامپی

 تزئینات كاشی كاری

 جذاب ترین پدیده در گنبد سلطانیه 

     تزئینات رنگ و نقاشی

تزئینات سنگی

     بررسی ایستایی در گنبد سلطانیه

بررسی پی سازی در گنبد سلطانیه

مقاومت مصالح

علل ویرانی بنای سلطانیه

بررسی كتیبه های گنبد سلطانیه

كتیبه های دوره نخست

نتیجه

علایم حجاران درسلطانیه 

منابع ومآخذ»




قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود مقاله معماری گنبد سلطانیه در گذرگاه هنر , دانلود پژوهش معماری گنبد سلطانیه در گذرگاه هنر , دانلود تحقیق معماری گنبد سلطانیه در گذرگاه هنر , معماری گنبد سلطانیه در گذرگاه هنر , معماری گنبد سلطانیه , پژوهش معماری گنبد سلطانیه , مقاله معماری گنبد سلطانیه , تحقیق معماری گنبد سلطانیه , گنبد

   


اشنایی با میراث هنری و فرهنگی ایران

پنجشنبه 5 اسفند 1395 نویسنده: قطره قطره | نوع مطلب :مقالات هنر ،

کتاب اشنایی با میراث هنری و فرهنگی ایران

کتاب اشنایی با میراث هنری و فرهنگی ایراندسته: هنر و گرافیک 
بازدید: 3 بار 
فرمت فایل: zip 
حجم فایل: 9472 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 139 

کتاب اشنایی با میراث هنری و فرهنگی ایران

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

کتاب اشنایی با میراث هنری و فرهنگی ایران/دوره پیش دانشگاهی/رشته هنر/شماره درس 1426/صفحه139/با سلام و احترام از اینکه فروشگاه ما را برای خرید محصولات خود انتخاب کرده اید از شما سپاس گزاریم"با تشکر"

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : میراث هنری و فرهنگی ایران

   


مقاله بررسی هنر پاپ و جهانی شدن در هنر

پنجشنبه 5 اسفند 1395 نویسنده: قطره قطره | نوع مطلب :مقالات هنر ،

مقاله بررسی هنر پاپ و جهانی شدن در هنر

مقاله بررسی هنر پاپ و جهانی شدن در هنردسته: هنر و گرافیک 
بازدید: 4 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 79 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 43 

مقاله بررسی هنر پاپ و جهانی شدن در هنر در 43 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

مقاله بررسی هنر پاپ و جهانی شدن در هنر در 43 صفحه ورد قابل ویرایش


هنر پاپ

«در یك دستگاه آسیاكن اعجازی وجود دارد كه در تمامی ملائكه بهشتی هم نمی‌توان آن را یافت»

«آراگون»

تعریف هنر پاپ

امروزه وقتی به گذشته نگاه می‌كنیم و پدیده پر اهمیت هنر پاپ را تمام و كمال،‌ از نظر می‌گذرانیم،‌دیدگاهی عمیق‌تر و بدور از تعصب نسبت به آنچه تاكنون از آن استنباط شده به دست می‌آوریم. ولی سعی بر این نیست كه بر محسنات عینی، بیش از اندازهتاكید شود،‌ بخصوص كه این وجه عینی در حیطه‌ای باشد كه احساسات و عواطف در آن نقش اصلی را ایفا می‌نماید.

در حیطه این هنر هیچ اثری وجود ندارد كه ـ حداقل در مورد برخی نكات ـ توسط اثر دیگری رد یا انكار شده باشد؛ به عنوان مثال: جیم داین كه از نظر برخی منقدان،‌ خارج از محدوده این هنر قرار می‌گیرد، به عقیده برخی دیگر موقعیت اصلی و مركزی را به خود اختصاص داده است.

   ادامه مطلب


پاورپوینت رساله موزه هنرهای معاصر

پنجشنبه 5 اسفند 1395 نویسنده: قطره قطره | نوع مطلب :مقالات هنر ،

پاورپوینت رساله موزه هنرهای معاصر

پاورپوینت رساله موزه هنرهای معاصردسته: معماری 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: ppt 
حجم فایل: 9147 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 43 

پاورپوینت موزه هنرهای معاصر

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

پاورپوینت رساله موزه هنرهای معاصر



فصل اول: مبانی نظری طرح

فصل دوم : مطالعات بستر طرح

فصل سوم: مطالعات موضوع طرح

فصل چهارم: روند طراحی

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت موزه هنرهای معاصر , موزه هنرهای معاصر

   


پاورپوینت نهضت هنر نو

پنجشنبه 5 اسفند 1395 نویسنده: قطره قطره | نوع مطلب :مقالات هنر ،

پاورپوینت نهضت هنر نو

پاورپوینت نهضت هنر نودسته: معماری 
بازدید: 2 بار 
فرمت فایل: zip 
حجم فایل: 2808 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 24 

این فایل شامل یک پاورپوینت در 25 اسلاید ودرباره ی نهضت هنر نو میباشد

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

این فایل شامل یک پاورپوینت در 25 اسلاید ودرباره ی توضیح کلی نهضت هنر نو ، معماران ان دوره ، آثار برجسته ان دوره و نقاط مثبت ان نهضت.

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : معماری معاصر , نهضت هنر نو ,

پاورپوینت نهضت هنر نو

   


ترجمه نمایشنامه مهر هفتم (هنر)

پنجشنبه 5 اسفند 1395 نویسنده: قطره قطره | نوع مطلب :مقالات هنر ،

ترجمه مهر هفتم (هنر)

ترجمه مهر هفتم (هنر)دسته: علوم انسانی 
بازدید: 3 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 57 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 88 

ترجمه مهر هفتم(هنر) در 88 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 19,000 تومان

خرید

ترجمه مهر هفتم(هنر) در 88 صفحه ورد قابل ویرایش

شب با گرمایش، آسایشی مختصر آورده است و در سپیده دم هرم داغ باد بر دریای بی رنگ می وزد. شوالیه آنتونیوس بلاك، درمانده بر روی چند شاخة صنوبر كه بر ماسه ها پراكنده اند، دراز كشیده است. چشمانش كاملاً باز و از شدت كم خوابی سرخ گشته اند.

در همان نزدیكی ملازمش یونس با صدایی بلند خرناس می كشد. او نیز درست در كنارة جنگل و در میان درختان صنوبر از پای افتاده و به خواب رفته است. دهان او به سمت فلق باز می‎شود و صدایی غیرزمینی از حنجره اش بیرون می‎آید. با وزش ناگهانی باد، اسب ها به جنبش در می آیند و پوزه های نیم سوخته خود را به سمت دریا دراز می‌كنند. آنها نیز به اندازه صاحبانشان لاغر و فرسوده گشته اند.

شوالیه برمی خیزد و وارد آب های كم عمق می‎شود تا چهرة آفتاب سوخته و لبان تاول زده اش را بشوید. یونس غلتی به سوی جنگل و تاریكی می زند. در خواب می نالد و به شدت موهای زبر سرش را می خاراند. اثر خراش بر روی سرش همچون سفیدی برق در برابر دوده است.

شوالیه به ساحل بازمی گردد و بر روی زانوانش می نشیند. در حالی كه چشمانش بسته و ابروانش درهم كشیده است، نماز صبحش را به جا می‎آورد. دستانش در هم گره خورده اند و لبانش كلماتی را زمزمه می‌كنند. چهره اش تلخ و غمگین است. چشمانش را باز می‌كند و مستقیماً به خورشید صبحگاهی كه همچون ماهی باد كرده و مرده ای از دریای مه آلود بالا می آید،‌ خیره می‎شود. آسمان همچون گنبدی سربی،‌ خاكستری و بی‌حركت است. ابری گنگ و تیره در افق غربی معلق است. در بالا،‌ كاملاً قابل رویت، مرغی دریایی با بال های بی حركت در آسمان شناور است. فریاد او غریب و بی قرار است. اسب خاكستری بزرگ شوالیه سرش را بلند می‌كند و شیهه می كشد. آنتونیوس بلاك برمی گردد.

پشت سر او مردی سیاهپوش ایستاده است. چهره اش بسیار رنگ پریده است و دست‌هایش در چین های عبایش پنهان شده است.

شوالیه- تو كیستی؟

مرگ- من مرگم.

شوالیه- آیا برای من آمده ای؟

مرگ- من مدت هاست كه در كنار توام.

شوالیه- خوب می دانم.

مرگ- آماده ای؟

شوالیه- بدنم ترسیده است، اما خودم نه.

مرگ- خب، این كه مایه شرم نیست.

شوالیه از جایش برمی خیزد. می لرزد. مرگ عبایش را باز می‌كند تا آن را بر شانه های شوالیه بگذارد.

شوالیه- لحظه ای درنگ كن.

مرگ- این چیزیست كه همه می گویند. من مجازات هیچ كس را به تعویق نمی اندازم.

شوالیه- تو شطرنج بازی می كنی. مگر نه؟

مرگ- تو از كجا می دانی؟

شوالیه- در نقاشی ها دیده و در تصانیف شنیده ام.

مرگ- بله. در واقع من شطرنج باز خوبی هستم.

شوالیه- اما تو نمی توانی از من بهتر باشی.

شوالیه در كیف سیاهی كه در كنارش بود جستجو می‌كند و صفحة شطرنج كوچكی بیرون می‎آورد. آن را با دقت بر روی زمین می گذارد و شروع به چیدن مهره ها می‌كند.

مرگ- چرا می خواهی با من بازی كنی؟

شوالیه- من دلایل خودم را دارم.

مرگ- این یك امتیاز ویژه برای توست.

شوالیه- شرایط از این قرار است كه من می توانم تا زمانی كه در مقابل تو شكست نخورده ام، زنده بمانم. اگر من بردم تو مرا رها خواهی كرد. موافقی؟

شوالیه مشت هایش را به سوی مرگ بالا می‎آورد. مرگ ناگهان لبخندی به او می زند و به یكی از دست های شوالیه اشاره می‌كند. پیادة سیاه در آن دست قرار دارد.

شوالیه- تو سیاه را برداشتی.

مرگ- خیلی مناسب است. تو این طور فكر نمی كنی؟

شوالیه و مرگ بر روی صفحة شطرنج خم می‎شوند. پس از اندكی تأمل، آنتونیوس بلاك، با پیادة مقابل شاهش آغاز می‌كند. مرگ نیز پیاده مقابل شاهش را حركت می‎دهد.

نسیم سحری آرام شده است. جنبش بی امان دریا متوقف گشته و آب خاموش و بی صداست. خورشید از پشت مه بالا آمده و نورش همه جا را روشن می‌كند. مرغ دریایی در زیر ابر تیره شناور است، انگار كه در آسمان منجمد شده باشد. روزی داغ و سوزان است.

یونس با ضربه ای به پشتش بیدار می‎شود. چشمانش را باز كرده، همچون خوكی خرخر می‌كند و خمیازه ای بلند می كشد. به زحمت می ایستد، اسبش را زین می‌كند و بستة سنگینی را بلند می‌كند.

شوالیه سوار بر اسب به آرامی از دریا دور شده و به سوی جنگلی كه در نزدیكی ساحل و درست بالا جاده قرار دارد می رود. تظاهر می‌كند كه صدای نماز صبح ملازمش را نشنیده است. یونس خیلی زود از او سبقت می‎گیرد.

یونس- (می خواند) خفتن بین دو پای فاحشه، زندگیم هر روز در حسرتشه.

او می ایستد. به اربابش می نگرد. اما شوالیه صدای آواز یونس را نشنیده است و یا تظاهر به آن می‌كند. برای اینكه بیشتر او را تحریك كند یونس این بار بلندتر می خواند.

یونس- (می‌خواند) اون بالا بالاها جای خدای قادر متعاله، اما برادرت شیطانه كه همه جا می بینیش.

یونس بالاخره توجه شوالیه را جلب می‌كند. دست از خواندن می كشد. شوالیه، اسبش، اسب یونس و خود یونس تمام این ترانه ها را ازبرند. سفر طولانی و پر گرد و غبار آن‌ها از سرزمین مقدس، آن‌ها را پاكیزه نگاه نداشته بود. آن‌ها در دشتی باتلاقی كه تا افق ادامه دارد می تازند و در دوردست دریایی كه در زیر تابش سفید آفتاب می درخشد، خفته است.

یونس- در فروجستاد همه دربارة نشانه های شر و اتفاقات هولناك سخن می گفتند. در شب، دو اسب یكدیگر را خورده بوند و در محوطة كلیسا گورها باز شده و بازماندة لاشه ها همه جا پخش شده بود. دیروز عصر چهار خورشید در آسمان می‌تابید.

شوالیه پاسخ نداد. در نزدیكی، سگی لاغر، نالان به سوی صاحبش كه بر روی یك صندلی در زیر آفتاب داغ خفته است، می خزد. ابر سیاهی از مگس به دور سر و شانه های مرد جمع شده اند. سگ نگون بخت در حالی كه به روی شكم دراز كشیده و دمش را می جنباند، پیوسته می نالد.

یونس از اسب پیاده شده، به مرد خفته نزدیك می‎شود. مودبانه از او نشانی ای می پرسد. وقتی جوابی نمی شنود،‌ به طرف مرد می رود تا او را بیدار كند. بر روی شانه های مرد خفته خم می شود، اما به سرعت دستش را پس می كشد. مرد از عقب بر زمین می افتد و صورتش در مقابل یونس قرار می‎گیرد.

یك جنازه است كه با حدقة خالی و دندان های سفید به یونس خیره شده است.

یونس دوباره سوار اسبش می‎شود و به اربابش می رسد. از قمقمه اش آبی می نوشد و كیف را به شوالیه می‎دهد.

شوالیه- خب، آیا راه را نشانت داد؟

یونس- نه، كاملاً.

شوالیه- چه گفت؟

یونس- هیچ

شوالیه- آیا لال بود؟

یونس- نه سرورم. من این را نگفتم. اتفاقاً كاملاً فصیح و شیوا بود.

شوالیه- اوه؟

یونس- او سخنور بود اما مشكل در این بود كه حرف او افسرده كننده بود. (می خواند) زمانی روشن و با نشاطی، زمانی با كرم ها می خزی. سرنوشت تبه كار مخوفی است و تو، دوست من. قربانی آنی.

شوالیه- مجبوری بخوانی؟

یونس- نه.

شوالیه تكه ای نان به ملازمش می‎دهد تا برای مدتی او را ساكت نگه دارد. خورشید بی رحمانه آن‌ها را می سوزاند و قطرات عرق از چهره هاشان می چكد. ابری از غبار در اطراف اسب ها برخاسته است. آن‌ها در آنسوی خلیج و در امتداد بیشه زاری سبز می‌تازند. در سایة چند درخت تنومند، یك گاری قرار دارد كه با كرباس خالدار پوشانده شده است. اسبی در نزدیكی گاری شیهه می كشد و اسب شوالیه به آن پاسخ می‎دهد. دو مسافر برای استراحت در زیر سایه درختان توقف نمی كنند و همچنان می تازند، تا در انحنای جاده ناپدید می گردند.

در خواب، یوف شعبده باز، صدای شیهة اسبش و پاسخی از دوردست را می شنود. می كوشد تا دوباره بخوابد اما فضای داخل گاری خفه كننده است. اشعه خورشید از خلال كرباس عبور كرده و به شكل نوارهای باریكی از نور، به صورت میا، همسر یوف و پسر یكساله‌شان میكائیل كه در آرامش خفته است، می تابد. در نزدیكی آن‌ها یوناس اسكات كه از سایرین مسن تر است، با صدای بلند خرناس می كشد.

یوف به بیرون گاری می خزد. در زیر درختان بلند، همچنان كمی سایه وجود دارد. مقداری آب می نوشد و غرغره می‌كند. نرمش مختصری انجام می‎دهد و با اسب لاغر و استخوانی اش صحبت می‌كند.

یوف-صبح بخیر. صبحانه خورده ای؟ من از بدبختی نمی توانم علف بخورم. نمی توانی به من یاد بدهی؟ كمی كارمان سخت شده است. در این منطقه از كشور كسی شعبده بازی دوست ندارد.

          یوف توپ های شعبده بازی را برداشته، به آرامی شروع به بالا انداختن آن‌ها می‌كند. سپس به روی سرش می ایستد و چون مرغی قدقد می‌كند. ناگهان دست از كار می كشد و با نگاهی كاملاً شگفت زده می نشیند. باد موجب حركت آرام درختان شده است. برگ ها می جنبند و زمزمه ای آرام پدید می آورند. گل ها و چمن ها به زیبایی خم شده اند و در جایی یك پرنده صدای چهچهه اش را بلند كرده است.

سكوت، گرگ و میش، جام‌های توت‌فرنگی و شیر. چهره‌های شما در نور عصرگاهی. میكائیل خفته، یوف با چنگش. سعی خواهم كرد كه حرف‌هایمان را به خاطر بسپارم. من این خاطره را با چنان دقتی در میان دستانم نگاه می‌دارم كه انگار جامی از شیرتازه در آن قرار دارد.

صورتش را بر می‌گرداند و به دریا و آسمان خاكستری بی‌رنگ نگاه می‌كند.

شوالیه – و این یك یادگاری مناسب است. … این برای من كافی خواهدبود.

بر می‌خیزد و برای بقیه سر تكان می‌دهد و به سوی جنگل حركت می‌كند. یوف همچنان به نواختن چنگ ادامه می‌دهد. میا روی چمن دراز می‌كشد.

شوالیه صفحة شطرنج را بر می‌دارد و آن را در طول ساحل حمل می‌كند. ساحل ساكت و متروك و دریا بی‌حركت است.

مرگ – منتظرت بودم.

شوالیه – مرا ببخش. چند لحظه‌ای تأخیر داشتم. چون من تاكتیك‌هایم را برای تو آشكار ساختم، در حال عقب‌نشینی‌ام. نوبت تو است.

مرگ – چرا این قدر راضی به نظر می‌رسی.

شوالیه – این راز من است.

مرگ – البته، حالا من اسبت را می‌زنم.

شوالیه – كار درستی كردی.

مرگ – آیا مرا فریب دادی؟

شوالیه – البته تو درست در دام افتادی. كیش!

مرگ – به چه می‌خندی؟

شوالیه – نگران خندة من نباش – شاه خودت را نجات بده.

مرگ – تو كمی متكبری.

شوالیه – بازی‌مان سرگرمم می‌كند.

مرگ – نوبت تو است. بازی كن. من كمی ذیق وقت دارم.

شوالیه – من می‌دانم كه تو كارهای زیادی داری. اما حق نداری بازی را ترك كنی. بازی زمان می‌برد.

مرگ می‌خواهد جواب دهد اما سكوت می‌كند و بر روی صفحة شطرنج خم می‌شود.

مرگ – آیا قصد داری كه شعبده‌باز و همسرش را در میان جنگل همراهی كنی؟ آن‌هایی كه اسمشان یوف و میاست و یك پسر كوچك دارند؟

شوالیه – برای چه می‌پرسی؟

مرگ – اوه … دلیل خاصی ندارد.

شوالیه ناگهان دست از خنده می‌كشد. مرگ با تمسخر به وی می‌نگرد.

بلافاصله پس از غروب خورشید، گروه كوچك د‌ر حیاط مسافرخانه جمع‌ شده‌اند. شوالیه، یونس و دختر در آن‌جا حضور دارند. یوف و میا در گاری خود هستند. پسرشان میكائیل پیش از این خوابیده است. یوناس اسكات همچنان مفقود است.

یونس به داخل مسافرخانه می‌رود تا مقدمات سفر را فراهم آورد و آخرین لیوان آب‌جو را بنوشد. مسافرخانه  حالا تقریباً خالیست و به جز چند كشاورز و چند دختر جوان كه در گوشه‌ای شام می‌خورند، كسی در آن حضور ندارد.

در كنار یك پنجرة كوچك مردی گوژپشت، با لیوانی برندی در دست نشسته‌است. حالت چهره‌اش غمگین است. هرچند وقت‌ یك‌بار با سكسكه‌ای شدید تكان می‌خورد. او پلوگ آهنگر است كه آن‌جا نشسته و ناله می‌كند.

یونس – خدای من. این پلوگ آهنگر نیست؟

پلوگ – عصربخیر.

یونس – این‌جا نشسته‌ای و آب‌بینی‌ات را بالا می‌كشی؟

 پلوگ – بله، بله. به آهنگر نگاه كن. مثل یك خرگوش می‌نالد.

یونس – اگر من به جای تو بودم، از این كه به این راحتی از شر زنم راحت شدم، خوشحال بودم.

یونس پشت آهنگر را نوازش می‌كند و با نوشیدن مقداری آب‌جو تشنگی‌اش را فرو می‌نشاند و در كنار آهنگر می‌نشیند.

پلوگ – تو ازدواج كرده‌ای؟

یونس – من! بیش از صدبار. دیگر نمی‌توانم حساب همة زن‌هایم را داشته باشم. البته در مورد مردان مسافر اغلب به همین شكل است.

پلوگ – می‌توانم به تو اطمینان دهم كه یك زن بدتر از صد زن است. یا اینكه من از هر بدبختی در این دنیا بدبخت‌ترم، كه البته بعید هم نیست.

یونس – زن‌ها، بود و نبودشان عذاب است. به همین دلیل وقتی به او نگاه می‌كنی، درست در زمانی كه بیش از هر وقتی جذاب است، باز هم بهترین كار این است كه او را بكشی.

پلوگ – غرغر زن‌ها، جیغ‌ بچه‌ها و كهنه‌های خیس، ناخن‌ها و حرف های تیز، رنجت می‌دهد. مادر زنت كه عمة شیطان است و وقتی كه بخواهی پس از یك روز طولانی بخوابی، قصة دیگری است. اشك و آه و نالة بلندی كه مرده را بیدار می‌كند.

یونس سرش را با رضایت كامل تكان می‌دهد. او كه خیلی مشروب خورده است، صدای یك پیرزن را تقلید می‌كند.

یونس – چرا برای شب‌بخیر مرا نمی‌بوسی؟

پلوگ – (به همان ترتیب) چرا برای من آواز نمی‌خوانی؟

یونس – چرا مثل اولین باری كه مرا دیدی به من عشق نمی‌ورزی؟

پلوگ – چرا به لباس خواب جدید من نگاه نمی‌كنی؟

یونس – تو فقط به من پشت می‌كنی و خرناس می‌كشی؟

پلوگ – (حالت عادی) اوه، لعنتی.

یونس – او لعنتی. و حالا او رفته است. پس خوشحال باش.

پلوگ – (خشمگین) من بینی‌ آن‌ها را با انبر می‌كنم. با یك چكش كوچك روی سینه‌هایشان می‌كوبم و سرشان را با پتك له می‌كنم.

پلوگ با صدای بلند گریه می‌كند و تمام بدنش از شدت غم می‌لرزد. یونس با علاقه به او نگاه می‌كند.

یونس – ببین چطور دوباره زوزه می‌كشد.

پلوگ – شاید دوستش داشته باشم.

یونس – پس شاید دوستش داشته باشی. باید به تو خوك بدبخت و بیچاره بگویم كه عشق نام دیگر شهوت است، به اضافة شهوت و به اضافه شهوت و مقدار زیادی خیانت. دورویی و دروغ و سایر اعمال احمقانه.

پلوگ – ولی به هرحال دردناك است.

یونس – البته عشق از هر بلایی سیاه‌تر است ولی كسی به خاطرش نمی‌میرد و تقریباً همیشه از آن فارغ می‌شوی.

پلوگ – نه، نه، من نه.

یونس – بله، تو هم. تنها احمق‌ها از عشق می‌میرند. عشق همچون زكام مسری است. عشق نیرویت را، استقلالت را، روحیه‌ات را، از بین می‌برد. اگر همه چیز در این جهان ناقص، ناقص است، عشق با نقص كاملش، كاملترین است.

پلوگ – تو شادمانی. با آن حرف‌های چرب و نرمت. علاوه بر آن به چرت و پرت‌هایت ایمان داری.

قیمت فایل فقط 19,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق ترجمه مهر هفتم(هنر) , ترجمه مهر هفتم(هنر) , مقاله ترجمه مهر هفتم(هنر) , دانلود تحقیق ترجمه مهر هفتم(هنر) , مهر هفتم(هنر) , ترجمه , مهر هفتم , هنر

   


درباره وبلاگ

بانک مقاله, تحقیق و پژوهش,دانلود مقاله
قطره قطره

آخرین پستها


نویسندگان


آمار وبلاگ

کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :